Triin Käpp: meil tuleks kogu haridussüsteem ümber hinnata
On selge, et klassipõhisel õppel, kus koos istub 24 indiviidi, ei ole võimalik tänapäevast õpet teha. Üks õpetaja täiskoormuse ja täisklassi juures lihtsalt puhtfüüsiliselt ei suuda teha kõike seda, mida uuenenud õpikäsitus silmas peab. Meil tuleks kogu süsteem ümber hinnata, kirjutab Tartu Ülikooli-Jaani koguduse õpetaja ja hariduseuuendaja Triin Käpp tänasel tarkusepäeval err.ee arvamusartiklis.
Triin Käpp peatus oma kirjutises koroonaaja kogemusel, mis näitas kätte mitmesuguseid kitsaskohti hariduses. Kohanemiseks aga koolidel aega ei olnud. Uues olukorras suutis tema sõnul kohaneda vaid umbes kolmandik õpilasi.
Vaimulik peab praeguse koolisüsteemi suurimaks hädaks seda, et see on üles ehitatud industriaalühiskonda silmas pidades. Lisaks sellele oodatakse õpetajalt uuenenud õpikäsitluse rakendamist, kuid Triin Käpp leiab, et klassiõppe ja õpetaja täiskoormuse puhul ei ole õpetajale seatud ootused realistlikud.
Raha tuleks suunata eesmärgipäraselt, et autori sõnul „meie järeltulev põlvkond oleks tõesti valmis astuma ühiskonda, kus eeldatakse iseseisvat ja loovat mõtlemist ning koostöist lähenemist selle asemel, et toota jätkuvalt konkurentsile ning isiklikule kasule suunatud ühiskonna liikmeid, kes teevad sageli ära miinimumi selleks, et see hinne kätte saada.“
Enda koolikogemuse põhjal õppealajuhataja, õpetaja ja emana teeb Triin Käpp konkreetseid ettepanekuid süsteemi julgeks muutmiseks, aga ka juhuks, kui artiklis toodud ettepanekud liiga suure sammuna tunduvad.
Loe lisa:
Triin Käpp: meil tuleks kogu haridussüsteem ümber hinnata, err.ee 01.09.2022