Teoloogiatudeng jagas oma värsket kogemust leerikursusest

Teoloogiatudeng jagas oma värsket kogemust leerikursusest

Tartu Ülikooli-Jaani koguduse õpetaja Triin Käpp ja abiõpetaja Naatan Haamer koos leerilastega 19. detsembri leeripühal. Loo autor on ülesvõttel paremalt viies. (Foto: Tartu Ülikooli-Jaani koguduse Facebooki leht)

Ajakirja “Kirik ja Teoloogia” 2021. aasta viimases numbris jagas oma leerikursuse-kogemust Tartu Ülikooli-Jaani koguduse värske liige Igor Ahmedov. Tartu Ülikooli usuteaduskonna doktorant tõdes, et lisaks alandlikule hoiakule andis leerikursus talle ka värskeid mõtteid doktoritöö kirjutamiseks.

Igor Ahmedov kirjutas, et leerikooli olid 19. detsembril konfirmeeritud kursusekaaslased läinud erinevatel põhjustel: “Mõnel on soov kirikus abielluda, mõni oli palutud ristivanemaks, mõni tuli üldise huvi pärast ja mõni muidugi sügava usulise kogemuse pärast. Ka mina ei läinud leeri vaid suurest armastusest Jeesuse ja luterluse vastu.”

Baptistikoguduses ristitud ja hiljem Inglismaal elades ja töötades end anglikaanina määratlenud noormees liitus luterliku kiriku leerigrupiga eelkõige seetõttu, et anglikaani kogudust Tartus ei ole. “Mõtlesin, et liitun siis EELK kogudusega – asi seegi, jäädes samal ajal truuks oma vabakirikliku ja anglikaani teoloogia sünteesile. Niimoodi ma oma esimesse leeritundi läksingi.” 

Ahmedov meenutas, et leerilastelt ei oodatud alguses midagi peale tahte kohal käia. “Inimesed tulid kas vähese või üldse ilma mingisuguse teadmiseta luterlikust teoloogiast ja traditsioonist. Leer vaatas läbi sellised alused nagu Piibel, palve, kes on Jumal jne.”

Teoloogiatudeng tõdes, et leerikursus õpetas lõppeesmärgi asemel väärtustama teekonda. “Läbi selle kogemuse avastas igaüks midagi enda kohta. Evangeelium sai kuulutatud, meie asusime pikale teele.” Mitu aastat hariduse ja Jumala seose üle mõtisklenud tudeng ütles, et leidis läbi leerikogemuse ja igapäevase kristliku elu tunnetuse värskeid mõtteid oma doktoritöö tarvis. “Kui leerilapsed läksid leeri erinevate vaadetega ja võib-olla ka usust kaugel olles – ja mõned ei lõpetanud –, oli siiski tähtis see teekond, mille nad läbisid. Samamoodi on ka sekulaarses hariduses tähtis teekond, isegi kui see ei vii meie arvates Jumala juurde.” 

Loe lähemalt:

Igor Ahmedov “Värske leerilapse kogemus”, Kirik ja Teoloogia 31.12.2021

Lisa kommentaar